, Przedni napęd do C-360 ?!?!?! ďťż

Przedni napęd do C-360 ?!?!?!

Przedni napęd do C-360 ?!?!?!




griga - 13 July 2008 - 20:59
dokładnie zetory 55xx i 5/67xx to odpowiedniki naszej 60-tki tylko te z 7 mają juz 2 prędkości WOM (miałem takiego z UK) ale reszta to samo co u mnie w 3P






pinio - 14 August 2008 - 09:49
mam pytanko czy to prawda że 360 jest wolniejsza od 360 3p




morowa91 - 14 August 2008 - 10:13
W c-360 masz tą samą skrzynie biegów co w c-360-3p i wątpię żeby był wolnijeszy :P




pablo21 - 14 August 2008 - 10:25
A jednak to prawda bo 3P jest troszeczkę szybszy od c-360 ale moze to zalezy od obrotów maksymalnych.






lukash0 - 14 August 2008 - 18:51
u nas żaden 3P niema przodku bo mówią ze za słaby. bo jednak przodek trochę ciągnik zwolnił.




rafff24 - 14 August 2008 - 20:44
3p na większe obroty silnika, i przez to jest szybsza




pinio - 20 August 2008 - 08:05
nie prawda ze 3p jest słaby wiem coś o tym bo mam 3p i zwykłą 60




mix - 20 August 2008 - 08:30
Mocą jest słabszy bo ma 47km a 360 ma 52. Ale te 5km za dużej różnicy nie daje...




pinio - 26 August 2008 - 10:23
no nie daje :)




pinio - 10 September 2008 - 08:55
koledzy mam pytanie czy przedniego mostu od uaza da się zrobić ten przodek do c-360 i gdzie mogę kupić ta przystawkę :rolleyes:




pinio - 10 September 2008 - 09:07
Tadeusz1212 : kolego widziałeś kiedyś 60 na oczy w 60 tylny most i skrzynia biegów jest w jednej obudowie a jak tam kolega pisal te klapki pod skrzynią to są po to żeby zmienić wałek WOM bez rozpoławiania ciągnika




przemyslaw93 - 18 September 2008 - 14:36
to jest tylko kombinacja przednia os od uaza wał od duzego fiata poczytaj
" http://ursusy.pl/rea...p?article_id=63 "




fendt930 - 30 September 2008 - 21:30
ja mam zetora 5945 w nim jest orginalny napęd można go założyc bez żadnego problemu do 60 tylko że w 360 musisz rozpołowić między skrzynią a tylnym mostem dołożyć dwie dodatkowe zębatki i wymienić wałek atakujący . jak często rozwala ci się skrzynia wsadz zębatki od zetora są drosze ale lepsze znajomy mnie posłuchał i tak zrobił i teraz niewie co to skrzynia :D
Użytkownik quercus edytował ten post 01 October 2008 - 15:45
Powód edycji Orty...



lukas17d - 12 October 2008 - 12:32
chłopcy to skąd dostac tą przystawkę, może w roburze jest ?




lukash0 - 11 December 2008 - 16:44
przystawka jest dorabiana




Tadeusz1212 - 13 December 2008 - 14:19
@pinio tak się składa ze widziałem bo mam w domu dwie C-360 :lol: Widzę ze nie potrzebnie założylem ten temat ... <_<




Sceptyq - 30 December 2008 - 21:00
Na forum na dole tematu jest zarabiasta 60 z przodem
kliknij tutaj
naprawde jest na czym oko zawieścić
Co do róznic w szkrzyniach między zetorem a 60 to do 1977 szkrzynie zetora były identyczne, dopiero w 1977 od modelu 5911 i 6911 poprzez 6011, 7011 czesi wprowadzili synchronizacje i szkrzynia jest w środku inna




Ursusc385 - 16 January 2009 - 20:18
Moze wiecie ile teraz kosztuje taki naped do c-360 ? i czy pasuje on na c-355 ? :rolleyes:




lukash0 - 16 January 2009 - 20:39
7,5tys coś słyszałem że tyle.tak pasuje bo ja mam c 355 :P




GoRAL1 - 16 January 2009 - 20:43
Masz taki w swoim ? To jak sie spisuje?




KrzychuM - 18 January 2009 - 09:31
a czy można zrobić przedni napęd do c-360 3p??? silnik to wytrzyma???




paktofonikas1987 - 18 January 2009 - 10:16
A czemu ma nie wytrzymac? Przeczytaj temat to sie dowiesz. Bylo to walkowane 151009000 razy




lukash0 - 18 January 2009 - 10:21
mi jak zakładali to mówili że 3p jest trochę za słaby.




GoRAL1 - 18 January 2009 - 10:53
Ile kosztował cały komplet?




Mateusz Macura - 18 January 2009 - 11:06
Firma z Łętowni która robi przodki, ma 3p 4x4 i dobrze się spisuje.




KrzychuM - 18 January 2009 - 12:14
ja mam c360 i c-360 3p i mam problem. chciałbym załozyc przedni naped




Davidastra - 18 January 2009 - 13:35
jeżeli masz zakładać do którgoś z nich
To załóż do c 360
3p jest bardziej żwawy i szybszy
Lepszy jako skoczek więc do niego nie zakładaj ;)




diego - 19 January 2009 - 20:03
witam!!
ile kosztuje przedni napęd do c 360?




Davidastra - 20 January 2009 - 22:56
Koledzy piszą że około 7.500 zł




heniek - 29 January 2009 - 22:50

C-360 ma za lekki przód na przedni napęd. Nic by to dało............ ;)

Jak kiedys wjedziesz na miękki kawałek pola i przod ci siądzie to zobaczysz czy jest za lekki <_< ,przy wyjeżdzaniu wtedy przydaloby sie 4x4 a nie łopata.




heniek - 29 January 2009 - 23:01

Mój znajomy założył napęd do c 360. Uzył jakiś cześci od samochodu robur i niektore części od zetora. Mankamentem było to że napęd nie chodził na biegach polowych

Myslę że to nie problem bo 4x4 potrzebne jest przy uprawie ziemi ,orce ,miękki teren ,pod górke a na terenowych to glebogryzarka,prasa itp.




gregc330 - 08 February 2009 - 20:41
były zato fabryczne zetory takie same jak c 360 (nie pamientam jak oznaczone) miały przedni napęd wspomaganie kirownicy o to wszystko na tym samym odlewie skrzyni to do 60 tez da rady założyć




Piotrax12 - 12 March 2009 - 15:31
W mojej miejscowości jest kółko rolnicze w którym są dwie C-360 4x4. Mają już je może ze 3 lata i wszystko działa.Sąsiad pracuje w tym kółku i jeździ tą C-360 4x4.Bardzo ją chwali.Podobno dobrze idzie w orce.Jeszcze jedno, ta C-360 4x4 nie ma wspomagania! W mojej miejscowości jest dużo C-360 4x4. A oto jedna z kólka rolniczego http://www.agrofoto....mage120600.html :P




Ursusc385 - 04 April 2009 - 08:21
Mam pytanie jak to jest z tym napędem. Dzwoni się do firmy się zamawia i oni przyjeżdżają przywożą kompletny napęd i zakładają ? czy trzeba im ciągnik zawieść ? i czy trzeba oddać starą oś ?
I czy by ta rama od tura nie przeszkadzała żeby wał założyć ?
Sorki że tak dużo pytań :)




lukash0 - 04 April 2009 - 20:56
tak oni przywożą wszystko i zakładają.
my jak zakładalismy to były dwie firmy i trzeba było ciagnik zawiesc ale potem załatwilismy nr od innej i przyjechali.
wszystko ci zostaje nic nie biorą.
a z turem nie wiem.




PrzemoO - 05 April 2009 - 14:00
Dolna rama będzie przeszkadzać ale dałoby rade ją przerobić.
A przedni most jest na sztywno czy wahliwy tak jak belka w oryginale?
No taka 60 4x4 plus tur 3 sekcyjny to już fajna sprawa by była,a założenie napędu ile kosztuje ;) ?




dragmen - 12 April 2009 - 18:40
Witam.
Czy ma ktoś kontakt do jakieś firmy która zajmuje się zakładaniem przodków na terenie wielkopolski w okolicach Poznania?? proszę przesłać na dudint@gmail.com Z góry dzięki!




crisgood - 12 April 2009 - 18:51
ja znalazlem cos takiego w malopolsce http://www.autogield....html?strona=11




Liloboot - 19 April 2009 - 22:12
zadzwoniłem na to ogłoszenie 4,5 tyś komplety napęd pochodzi z jakiegoś samochodu ale podobno działa i można to zobaczyć u nich
jest z elementów używanych i mają to w produkcji cały czas




K1ROVEZ - 19 April 2009 - 22:38
Jak już pakujecie 4x4 to trzeba jeszcze uturbić silnik, żeby wykorzystać tę dodatkową trakcję... :P
Stuningować hydraulikę, bo te kilkanaście litrów to jest nic, założyc kabinę z klimą, Tura trzysekcyjnego z euroramką i przedni TUZ z wałkiem... :D
A najlepiej od razu kupić 7245 bo pracy i kosztów mniej a efekt i tak zawsze będzie lepszy.




Liloboot - 20 April 2009 - 21:46
pewnie masz racje ale prawie sie mylisz:)
gdy zatrudniasz 16 osób i potrzebujesz czegoś nie dużego ale prostego i każdy tym pojedzie to tyko c 360
a żebyś nie ganiał ciągle wyciągać delikwentów z błota na madach to przód jak znalazł wiec za nim napiszesz to pomyśl




kkk2006 - 20 April 2009 - 22:33
ja slyszalem ze do c360 naped pasuje od zetora 6045 6245 i od 5245




K1ROVEZ - 20 April 2009 - 22:49

pewnie masz racje ale prawie sie mylisz:)
gdy zatrudniasz 16 osób i potrzebujesz czegoś nie dużego ale prostego i każdy tym pojedzie to tyko c 360
a żebyś nie ganiał ciągle wyciągać delikwentów z błota na madach to przód jak znalazł wiec za nim napiszesz to pomyśl


Żeby dało radę w błocie, to przedni napęd musi być od Zetora, bo wszytkie przeróbki które widziałem na jakiś dopasowywanych mostach miały zbyt mały prześwit, więc co po tym, że na cztery łapy ciągnie jak zaraz się zawiesza..?
Jak chcesz coś niedużego, prostego i 4x4 to polecam MTZ-a 52. Jak będziesz do tego czepiał sprzęt od C360, to będziesz musiał (albo Twoi pracownicy..) naprawdę chcieć żeby to zepsuć... :)




Liloboot - 22 April 2009 - 20:12
dzięki za radę z tym napędem od zetora
a co cd zakupów czegoś innego to mam 4 c-360 a teraz wymieniam dwa 100 km ciągniki więc zakupy mniejszych muszą poczekać więc z tąd pomysł z napędem do c 360




K1ROVEZ - 22 April 2009 - 21:38
Znam ten ból: kupiłby człowiek wieś tylko pieniądze gdzieś...
Są inwestycje ważne, ale są i ważniejsze... :)




najmon - 28 April 2009 - 18:00
Na allegro widziałem oryginalny c 355 (exsport) z przednim napędem fabrycznym . Wyszło ich bardzo mało ale taka jest prawda . Jeśli chcecie kupić wszystkie podzespoły do przedniego wspomagania polecam producenta który aktualnie ogłasza się na allegro . Pozdro Cena tego zestawu to 2,5 tys.




milanreal1 - 28 April 2009 - 18:14
Z fabryki żadna 60 nie miała napędu na 4 koła. Przerobiona musiała zostać przez poprzedniego właściciela.




najmon - 28 April 2009 - 18:25
widzalem c360 przerobiony wspomaganie-p.napęd anwet p.wom .szkoda ze gosc nie zrobil z niego ufo tak byl odp... szkoda ze ma on tylko pięćdzesąd pare kucyków.moim zdaniem traktor ma służyć człowiekowi a nie odwrotnie!




Marco184 - 05 June 2009 - 10:50
Wiem ze temat troche przedawniony ale
czy ktos ma nr do tej firmy o ktorej wspomnial Liloboot ???
i czy ktos kto ma ten naped moglby wypowiedziec sie konkretnie jak to dziala tzn:
jak jest zalanczany
jak jest ze zgraniem szybkosci przod tyl
czy duza jest roznica w uciagu
czy skret ciagnika bardzo sie zmniejszyl
czy napedu czesto uzywa czy nie zerwie sie przy czestym uzywaniy //??
z gory dziekuje za odpowiedzi




Jackassiu - 05 June 2009 - 20:28
o ile sie nie myle to lukash0 ma "przód" tej firmy




zetor16145 - 05 June 2009 - 21:00
a nie lepiej zamienic 360 na cos co jest oryginalne.np ltz55.roboty o wiele wiecej zrobi niz 360.a cena ok 20 tys za ok96r




Marco184 - 07 June 2009 - 17:07
tak ale naped to koszt 4500 tys a w twoim przypadku wyjdzie ze bd musial dolozyc 10tys
To jak da ktos odpowiedzi na moje pytania ????




lukash0 - 08 June 2009 - 19:46
jak chcecie się coś dowiedzieć pisać na gg ;)




Ursusc385 - 12 June 2009 - 21:14

Dolna rama będzie przeszkadzać ale dałoby rade ją przerobić.
A przedni most jest na sztywno czy wahliwy tak jak belka w oryginale?
No taka 60 4x4 plus tur 3 sekcyjny to już fajna sprawa by była,a założenie napędu ile kosztuje ;) ?


Teraz patrzyłem to ta dolna ramka od tura 3b jest mocowana z każdej strony na 2 śruby i o tą 1 srubę można ją opuścić więc raczej do wału nie będzie przeszkadzać ;) ale mogę się mylić




malutki22_12 - 21 July 2009 - 22:08
witam!!
Posiadam c-362 i zastanawiam się nad przednim napędem.
Właśnie widziałem na allegro 3p z przednim: http://allegro.pl/it...360_3p_4x4.html
I tam jest most od uaza który kosztuje ok.400-500zł.
http://allegro.pl/it...os_uaz_gaz.html
Koła i wał to już nie problem,tylko nie wiem od czego przystawkęz odpowiednim przełożeniem. A wspomaganie posiadam w orginale.
A co do tematu to niektórzy jeszcze się pytają czy można. W każdej 60-tce można w skrzyni mamy dwa dekle przedni jest żeby wyprowadzić napęd a tylnt jest do przedniego WOM-u.
Więc po przeanalizowaniu tego tematu to jest opłacalne.
koszty:
400zł-most
100zł-wał
200zł koła
??-przystawka
suma- 700zł bez przystawki.
może się gdzieś mylę w cenach.

P.S. Jeszcze znalazłem most od robura ten jest leprzy bo mocniejszy i większe koła można założyć ale ceną się dużo różni, bo ten kosztuje 3660zł (nowy). http://allegro.pl/it...bur_a_nowy.html. I dla przypomnienia wstawaim link z fajną 60-ką 4x4. http://poljoprivreda...9/ursus-t46.htm (jest na dole tematu). I może niech każdy kto ma c-360 4x4 niech napisze.

Pozdrawiam




karola44 - 22 July 2009 - 08:36
Czesc. Moze i dobre rozwiazanie mechaniczne, ale z dswiadczenia zdecydowani eniepolecam mostu od UAZa. Ale ze wzgledu na gigantyczny promien skretu pozniej. Mamy w domu lazika na ramie od uaza. Rzeczywiscie konstrukcyjni enie za zajechania elementy, ale promien skretu gigantyczny. Nawet Opel Astra ma duzo mniejszy.




lukash0 - 22 July 2009 - 09:09
ten most od robura jest jeszcze skracany i półośki tak samo wiec poniektórzy narzekają ze się im urywają ale mi jakoś dobrze trzymia.




arniormo - 26 July 2009 - 14:14
a od czego masz przystawkę??




Ursusc385 - 26 July 2009 - 15:13

ten most od robura jest jeszcze skracany i półośki tak samo wiec poniektórzy narzekają ze się im urywają ale mi jakoś dobrze trzymia.

A będzie w ogóle wytrzymywał przy turze ?




lukash0 - 26 July 2009 - 20:29
przystawka jest dorabiana.
zauważyłem że wszyscy ci którzy maja s przody maszty od widlaka to się skarzą ze półośki im się urywają




PrzemoO - 27 July 2009 - 06:50
Wniosek taki że do tura nie będzie się nadawać,za słaby most. :(




kkk2006 - 27 July 2009 - 10:53
No to do tura trzeba kupic naped od zetora np 6245 :)




misiu1123 - 04 September 2009 - 18:59
Wg mnie dorabianie napedu od uaza albo od robura to pierdoly. Jest zetor 5745 z przednim napedem i jest niby c-360 4x4, ale jako zetor.Czytalem na czeskiej stronie ze jest na sprzedaz za 35k KC. Troche drogo przy kursie 0,16 PLN ale jakby sie to kupilo za ok 3,5-4 k PLN to wg mnie warto.
http://stroje.bazos....-ZETOR-5745.php

Na tej fotce widac przystawke, ale nic mi nie pasuje zeby ja do skrzyni przykrecic. Przy tylnym moscie jest pokrywa gdzie jest koło reduktora, wiec podejrzewam, ze tam by musiala byc.
pzdr




krzysiek5211 - 04 September 2009 - 20:19
witam wszystkich, kiedys dorabialem taki naped do 355 a wzasadzie do ostrowka, troche na ten temat wiem, przystawke dorabialem cala, naped zbiera sie z kola reduktora, ale ma to jedna wade nie ma biegów terenowych na przedzie, most o robura dobrze pasuje latwo sie go skraca bo jest skrecany, przeswit wcale nie jest taki maly opony 20" takie jak na mtz tym mniejszyn.




misiu1123 - 10 September 2009 - 13:11
No dobra, ale jak dobrales przystawke? Przeciez to nie jest hop-siup tak sobie dobrac kolo zebate, bez odpowiedniej korekcji, nie mowiac juz o przelozeniu. No chyba ze miales orginal.




lukash0 - 11 September 2009 - 19:05
ty koła dorabiają u nas bo one są specjalnie jakoś utwardzane koszt to chyba 600zł. pytałem ostatnio kolesia to mówił ze za 2tys zrobi taka przystawkę<_<




misiu1123 - 11 September 2009 - 20:48
I mowisz ze ta przystawka jest juz dopasowana, zgodnie z przelozeniami,odpowiednio ulozyskowana, a sprzeglo? jak jest naped wlaczany?




Ursusc385 - 12 September 2009 - 11:10
Kurcze cos niechce mi się wieżyć, że ten przodek jest za słaby do tura
Zresztą jest tutaj fotka z turem :) http://nasza-klasa.p...bum/2/17?page=2




milanreal1 - 12 September 2009 - 20:42

I mowisz ze ta przystawka jest juz dopasowana, zgodnie z przelozeniami,odpowiednio ulozyskowana, a sprzeglo? jak jest naped wlaczany?
Z tego co się orientuje to napęd jest załączony na okrągło. Tylko na biegach polowych przód nie chodzi.




lukash0 - 13 September 2009 - 20:30
napęd włączasz i wyłaczas kiedy chcesz masz dźwignie do tego przystawka jest dopasowana tylko jak masz włączony przodek to nie możesz jezdzic na terenowych a naped jest właczany tak jak blokada z tyłu.




krzysiek5211 - 15 September 2009 - 20:47
korekcja uzebienia to temat zaawansowany wiec go narazie pomiń. wazne jest przelozenie a to zalezy od rodzaju zwolnic, w 360 mozesz miec polos 11 lub 12 zebow i odpowiednie do tego kolo zwolnicy, musisz byc pewny jakie masz. musisz znac przelozenie mostu bo i to jest rózne, most terenowy robur jesli dobrze pamietam na ataku ma 6 zebów a szosowy 7zebow, reszte trzeba wyliczy nie jest to trudne, w moim przypadku udalo sie wykorzystac gotowe zebatki ze skrzyni




misiu1123 - 16 September 2009 - 21:50
ja wiem, wyliczyc przelozenia jest proste, ale wykonac przystawke domowym sposobem juz nie. Tu nie robi sie na oko:) a tak w ogole to czytalem ze kolo do przystawki robia za 5 stow. Ja na allegro dzisiaj widzialem cala przystawke za 500, przykrecac i jechac:)




damian18 - 16 September 2009 - 22:42
mógł bys podać link?




misiu1123 - 17 September 2009 - 07:19
Przystawka napędu Zetor przedni napęd 62,72,70 (741573637) - Aukcje internetowe Allegro




krzysiek5211 - 18 September 2009 - 18:47
... przykrecac i jechac:)... tylko ze to jest do zetora to kolo zebate w zetorze wspolpracuje z zupelnie innym kolem. do 360 to nie podejdzie chodz roztaw srób w odudowie pasuje, ale kolo zebate bedzie przesuniete za bardzo do tylu i jest za duze o ile dobrze pamietam w 360 do glowy zeba jest 46mm

[/quote]




Antoni - 18 September 2009 - 20:49
Witai.Tryb w przystawce do 360 musi wystawać do góry 48 mm.Ja tak zrobiłem i jest dobrze.
Można z przystawką od zetora pokombinować w ten sposób zrobić z blachy 8mm taką wielką płytę montażową i między
przystawką wszystko razem przykręcic.Tylko czy da sję to wszystko uszczelnic.
Ja zrobiłem przystawke do 360 z pocientej blachy 8 mm wszysko pospawałem obudowy łożysk z rury grubościennej
w środku 68mm z zatoczenjem na symeryng 72mm.Wełek jest z półośki od 330 sprzęgiełko widełka i
dzwignja od włanczanja blokady 330 tryb 48 zębów jest taki w skrzyni biegów 360




misiu1123 - 19 September 2009 - 09:35
No jesli trzeba tylko odsunac od korpusu przystawke, to nie jest to jakis problem. Tu chodzi o to, by obroty zgrywaly sie dla obu osi. Trzeba kombinowac.

@Antoni

uważam, ze uszczelnisz wieksza dawka silikonu, albo podlozyc jeszcze uszczelke i na silikon




Agronom82 - 23 September 2009 - 21:34
witam wszystkich zainteresowanych tematem c-360 4x4 od niedawna mam takie cudo.Teraz to zupełnie inny traktor . Oczekuje opinii od innych użytkowników tego ciągnika.




Ursusc385 - 24 October 2009 - 18:41
PRZEDNI NAPĘD DO C-360 (794576136) - Aukcje internetowe Allegro Co myślicie o tym ? I może wiecie czy to firma która je robi wystawiła go na allegro, czy to prywatny facet ?
I nadaje się do ładowacza :rolleyes:




rafal0 - 05 November 2009 - 19:17
mam zamiar robić c 360 4x4

polecam bardzo to jest łatwe
znam pare osób które mają ten traktor i bardzo sobie chwalą




junior2585 - 10 November 2009 - 15:16
witam! mimo wielu komentarzy że silnik za słaby, skzynia nie wytrzyma uważam że to nie prawda. a czy wykonując orkę na zimę 60-ka nie dostaje w d...e jak sie grzebie na tylnym napędzie. ile więcej paliwa sie wypala przy takim poślizgu koła??? mając przedni napęd poprostu idzie do przodu i jestem pewien że drugim biegu spokojnie da sobie rade. silnik wcale nie jest taki słaby. tylko koszt przeróbki jest troszkę wysoki. ale przeliczywszy to nawet na straty w paliwie wywołanym poślizgiem jednej osi - WARTO.




rafal13113 - 10 November 2009 - 16:41
nic się nie powinno dziać a przedni napęd ulży ciągnikowi a nie go obciąży, tylko trzeba pamiętać że to jest dalej 60 a nie ciągnik o mocy 150 koni i nie dawać mu automatycznie większych maszyn bo w tedy na pewno się rozpadnie




junior2585 - 10 November 2009 - 17:28
koledzy może ktoś ma namiary za samochód marki UAZ. może być bez silnika oby mosty, skrzynia i reduktor były.
chce zrobić napęd w c360 z przedniego mostu uaza. wie ktoś może jak to chodzi. widziałem zdjęcia ursusa na mostach UAZowskich
gdyby ktoś coś wiedział
gg 6210120
junior2585Wpoczta.fm
Użytkownik brzozak2 edytował ten post 30 December 2009 - 22:22
Powód edycji cytowanie poprzedniego posta



lukash0 - 10 November 2009 - 20:04
tak ale od uaza pasuje do c 330 a c 360 nie widziałem jeszcze z przodkiem od uaza




junior2585 - 10 November 2009 - 20:46
witam kolegę.czy ten ursus na zdjęciu w twoim profilu jest twój? jeśli tak to czy możesz zdradzić parę szczegółów co do montarzu napędu i części?
pozdrawiam




tomi382 - 10 November 2009 - 21:33

witam! mimo wielu komentarzy że silnik za słaby, skzynia nie wytrzyma uważam że to nie prawda. a czy wykonując orkę na zimę 60-ka nie dostaje w d...e jak sie grzebie na tylnym napędzie. ile więcej paliwa sie wypala przy takim poślizgu koła??? mając przedni napęd poprostu idzie do przodu i jestem pewien że drugim biegu spokojnie da sobie rade. silnik wcale nie jest taki słaby. tylko koszt przeróbki jest troszkę wysoki. ale przeliczywszy to nawet na straty w paliwie wywołanym poślizgiem jednej osi - WARTO.
Dołączam się do kolegi. Mam 5748 to jest coś w stylu c-4011 ale bliżej c-355 i stwierdzam że do pola się nie nadaje zbytnio. Przy turze jest ok ale jeżeli ma coś ciągnąć to ten silnik jest za słaby zdecydowanie. I do 360-tki Stroje.Bazos.sk - Inzercia stroje - Predni hnana polecam właśnie ten napęd. Jest to oryginał i bez przeróbek spasuje do wszystkich ursusów od 4011 do c-360. I po co się męczyć i dorabiać




miecho123 - 11 November 2009 - 15:04
Witam. Mam pytanie jak jest z promieniem skrętu takiego ciągnika, oraz czy roztaw kół jest standartowy.




bos124 - 11 November 2009 - 20:51
Witam .Mam pytanie do "tomi382" piszesz że masz Zetora 5748 , ja mam c-355 i kupiłem do niego oryginalny napęd od właśnie takiego Zetorka ,wszystko pasuje do 60 pikobelo .Pytanie mam jakie masz rozmiary opon.Na moim napędzie jest 8,3x24 - i niewiem czy 14,9x28 będzie zsynchronizowane .Niektórzy piszą że niema trybu w skrzyni to NIEPRAWDA tryb jest,problem jest tylko taki że, trzeba wymienić pokrywe rozrządu na zetorowską,co za tym idzie trzeba założyć pompe do wspomagania bo na pokrywie jest otwór na nią co za tym idzie przenieść wlew oleju na pokrywę popychaczy.Jest jeszcze sprawa z przystawką trzeba dorobić podkładkę dystansową jdyż tryb za wysoko wystaje.Za 2 tygodnie zacznę go zakładać to zrobię zdjęcia .




krzysiek5211 - 05 December 2009 - 20:57
masz racje tryby w skrzyni sa, tylko sobie pokrec nimi i policz obroty na biegu tenrenowym i takim samym szosowym a sam sie przekonasz




arek116 - 06 December 2009 - 20:43
MOST PRZEDNI - Thu.pl - sklep - części - IFA, NOBAS, TAKRAF, BAUKEMA, nowy przedni napęd do robura. jak doliczyć do tego felgi dętki i opony do tego dorabiana przystawka i wał napędowy to nam się to w ogóle nie kalkuluje choć sam bym chciał widzieć przedni napęd w mojej c 360 ale nie za takie pieniądze.




zetor16145 - 06 December 2009 - 20:56
A ja dalej uważam że zamiast kombinować z c 360 lepiej sprzedać i kupić ltz55.za 20 tys stosunkowo młody ciągnik się kupi oryginalny nie kombinowany przedni napęd wspomaganie i owiele lepsze cięgnik niż c360.wiem co mówie bo mam.




frabrne - 07 December 2009 - 00:25
jako pierwszy przeprosić, bo nie mówię po polski, więc używam Google Translate, jestem autorem tego artykułu użyliśmy frontu URSUS większości starych wojskowych samochodów ciężarowych części GMC jest zaznaczone na czerwono na szóstym obraz, oznaczone czzarny części starego TAM 4500 samochód wytwarzania słoweński, mogą być używane tylko most GMC ale jest wielki promień skrętu. Tutaj możesz zobaczyć Ursus, który używa gazu jako paliwa URSUS - Page 7




bartekvet - 07 December 2009 - 16:00
A ten napęd to gdzies słyszałem że na biegach polnych to nie chodzi tylko na biegach drogowych to prawda ???




antonio86 - 07 December 2009 - 20:51
Tak to prawda tylko na drogowych!




ursek - 08 December 2009 - 12:10
witam mam okazje kupić ursusa c360 z 1977r. do wymiany są tylnie opony filtry i oleje jest tez do odmalowania posiada kabine ma przepracowane 1500mth od nowośći cena 6000tyś zł+pług 3 skibi i brony opłaca się????




GoRAL1 - 08 December 2009 - 19:00
Za 6 milionów??????




rafal13113 - 08 December 2009 - 19:09
mth to pewnie już z 10 razy tyle jak jest zarejestrowany to warto choć by na handel




ursek - 08 December 2009 - 19:29
godzin ma tak mało ponieważ sąsiad gdy go kupił wyjechał na 15lat za granice a ciągnik był wogóle mało jezdzony




bos124 - 08 December 2009 - 21:20
coś chyba jest nie tak 1500 motogodzin i wymiana opon? co on driftował tą "60" ,a tak na marginesie co to ma do tematu przedni napęd? kolega "ursek" chyba fora pomylił




GoRAL1 - 08 December 2009 - 21:25
Może kogoś interesuje Predaj - Přední hnaná man�etová náprava ZETOR - Česká republika - Hyperinzercia.sk
Wychodzi około 5700 zł
Użytkownik GoRAL1 edytował ten post 08 December 2009 - 21:30



bluelagune02 - 25 December 2009 - 21:03
Każda C-360 ma od spodu skrzyni biegów 2 dekle i własnie ten drugi dekiel się odręca i w jego miejsce przykreca się przystawke do przedniego napędu tak samo jak w Zetorze




Ursusc385 - 30 December 2009 - 19:55
Ma ktoś może skan gazety w której była opisywana c-360 4x4 i ta firma które je zakłada ?




Farmer21 - 02 January 2010 - 10:02
Ja osobiście nie zakładałbym do swojej 60-tki przedniego napędu bo mamy lekkie gleby,ale na cięższych glebach może przedni napęd być przydatny.Pozdrawiam:blink:




Karol323 - 02 January 2010 - 12:45
No a mnie ciekawi jak jest załączany ten przedni napęd? Bo raczej trzeba wyłaczać kiedy się jedzie szybko :P Ok 20km ma gościu oryginalną 60-tkę sprowadząną z gdzieś i chodzi mu naprawdę dobrze ;) i jeszcze dwóch ok 10 km ode mnie mają też 60-tki tylko że sami zakładali napęd :)




damian18 - 02 January 2010 - 13:40
mi przydał by się napęd do tura ale są opinie że pułośki nie wytrzymują...




Ursusc385 - 02 January 2010 - 14:02
Ale to tylko opinie ;) Moim zdaniem powinien wytrzymywać, na necie są zdjecia z widłakami, tuzami z przodu nawet z turem. Też bym chciał taki napęd do tura :rolleyes:




Karol323 - 02 January 2010 - 14:15
No a jak jest załaczany ten napęd?? Jest do tego jakieś cuś?? :rolleyes:




Ursusc385 - 02 January 2010 - 14:58
http://www.youtube.c...h?v=1btxY_TxzhY 19 sekunda ;)

Edit:
Aukcja na allegro http://www.allegro.p...d_c360_4x4.html

"WITAM
Przedmiotem aukcji jest przedni most napędowy do ciągnika URSUS C-360. Przedstawiony most napędowy jest modyfikacją mostu napędowego z Robura 4x4. Pasuje do C-360, C-362, C-360 3P oraz Ostrówka. Zamontowanie zestawu nie wymaga ingerencji w konstrukcję ciągnika. Jest w pełni bezpieczny i sprawdzony w każdych warunkach. Znakomicie poprawia własności trakcyjne 360-tki. Niezastąpiony w pracach polowych i leśnych. Nadaje się również do zamontowania na traktorze z ładowaczem czołowym."




Karol323 - 02 January 2010 - 18:42
No i można spokojnie do napędu takiego stosować tura lub przedni TUZ ;) Tylko niewiem czy samemu zrobić by nie wyszło taniej ?? :P




Ursusc385 - 02 January 2010 - 18:50
Wyszło by taniej, ale jak ktoś się niezna to niewiem czy zrobi :)




Karol323 - 02 January 2010 - 19:00
No właśnie ;) Mój znajomy się wybiera do gościa gdzie ma 60-tkę z napędem i chce podglądnąć i u siebie zrobić bo właśnie kupił 60-tkę od jakiegoś dziadka i ma 1600 mtg i z 87r i chciał za nią 23tyś ale sprzedał dla niego za 20 ;)




lukash0 - 04 January 2010 - 17:42
ten most jest skracany i półośki wiadomo ze tez półośki sie moze temu urywaja boo sa staczane do 5cm i potem zespawane nie wiadomo czy nie puści na spawach jak coś dźwigniesz na turze :huh:




Ursusc385 - 04 January 2010 - 19:18
A jak przy zamawianiu by się powiedziało żeby nie skracali półosiek ? Wtedy by napewno wytrzymywał przy turze :)




lukash0 - 06 January 2010 - 21:01
tylko jaki on będzie szeroki z przodu:mellow:




Ursusc385 - 07 January 2010 - 17:15
Najlepiej zadzwonić do firmy, zapytać się czy wytrzymywał by przy ładowaczu, jak nie to się spytac co można zrobić żeby był wytrzymalszy :)




slawekc360 - 17 January 2010 - 11:56
od czego mogła by być przednia oś i jak zamontować oraz z czego wychodzi ten wał napędowy??? z góry dzięki




Ursusc385 - 17 January 2010 - 12:22
Poczytaj temat a się dowiesz... ;)




Ursusc385 - 12 February 2010 - 17:24
Odświeżam
A ta półoska to nie jest czasem ten wałek w środku osi co napędza koła ?
Z tym napędem to żeby nie było coś takiego http://www.fotosik.p...175d9e93b4.html to raczej by się nadał do tura :)




bos124 - 17 February 2010 - 22:04
Dzisiaj zakończyłem przeróbkę Ursusa z 2WD na 4WD oto fotki przed i po: http://www.fotosik.p...65659e12fb.html
http://www.fotosik.p...8800885451.html dla zainteresowanych mam
więcej zdjęć




Ursusc385 - 18 February 2010 - 15:49
Od czego masz ten napęd ? od zetora ? pasował bez większych przeróbek ?
Jak z mocowaniem do silnika ? :)
To jest ten napęd ? http://www.otomoto.p...show&id=B168312
Mógłbyś przesłać więcej fotek na e-mail pawel902@o2.pl




antonio86 - 18 February 2010 - 17:52
Mógłbym prosić o szczegóły?
od czeco ten mapęd jak sie sprawuje ,jakie przerubki przy mocowaniu i przede wszystkim jaki koszt i więcej zdjeć
antonio86pl@interia.pl




bos124 - 18 February 2010 - 21:26
Spodziewałem się wielu pytań.Postaram sie na nie odpowiedzieć:napęd pochodzi od zetorka 5745 który swego czasu był odpowiednikiem
Ursusa c 355 więc teoretycznie "pasuje".Kupiłem go za 2,5 tyś w stanie fatalnym musiałem zacząć od kompletnej wymiany Łożysk uszczelniaczy ,osłon ,przegubów i krzyżaków wyniosło mnie to ok tysiąc złotych dobrze ,że części są jeszcze dostępne.Jeśli chodzi o przekładkę to pisałem już wcześniej to wtedy był plan i prawie tak to zrobiłem.Po zdjęciu wspornika z osią wymieniłem pokrywę rozrządu na zetorowską,(pasuje bez problemu tylko trzeba zaślepić dwa miejsca pod uszczelke)wtedy już wspornik można przykręcić i po sprawie.Co do pokrywy rozrządu miałem z wyjściem na pompe wspomagania , ja ją zaślepiłem bo kręci mi się lekko.Musiałem przenieść wlew oleju na drugą stronę (pasuje od zetora).Chłodnica i filtr oleju musiałem na nowo mocować na nowym wsporniku ale poszło ok .Przystawka do skrzyni też pasowała tylko musiałem lekko podszlifować korpus bo tryb od przystawki wadził.Usunołem także akumulatory i kupiłem jeden 12 i przymocowałem pod kabiną bo by zawadzały o dźwignie załączania napędu.Wszystko oczym piszę widać na moich zdjęciach.Jeśli ktoś chce zdjęcie lub ma pytanie proszę pisać na meila bos124@wp.pl




Ursusc385 - 18 February 2010 - 21:33
A ten napęd by założył ?
http://www.otomoto.p...show&id=B168312 on jest od zetora 5748




bos124 - 18 February 2010 - 21:48
Wygląda na to że to tosamo. Mam katalog do zetora 5745 i 5748 i przy jednym i drugim to jest ten sam napęd




major85 - 07 March 2010 - 12:50

Przedni napęd do Ursusa C-360:
-co o nim sądzicie,
-ile może kosztować
-czy wszystkie c-360 mają wyjście pod przedni napęd
?????????????????????





major85 - 07 March 2010 - 13:47

C-360 niema wyjścia na przedni napęd,a to że ktoś takie cudo zamontował to tylko zwyczajna ludzka kombinacja.

c360 ma wyjscie do npedu i idealnie pasuje most i wał od zetora 6245!

pasuje od zetora 6245 i od robura zakładaja przedni most! z tego co słyszałem koszt tej inwestycji to około 7500 zl ale to wtedy nic cie nieobchodzi przyjezdają i robią




misza34 - 18 March 2010 - 12:27
właśnie udało mi się zakupic przednia oś od Robura 4x4 z wałami napedowymi. czytam że trzeba ja skracać. czy może ktoś potwierdzić czy to faktycznie trzeba skaracac do c-360 ??




hubertuss - 18 March 2010 - 14:48
Na pytanie czy trzeba skraca odpowiesz sobie sam przykładając most do ciągnika. panowie czy to się opłaca 2,5 za most 1 tys naprawa do tego pareinnych gratów i wyjdzie 4. Kumpel kupił za 23 jd 2140 o mocy duzo większej od c 360. Pozatym komfort jest tez duzo większy więc gdzie tu sens.

Za 7500 to juz chyba szaleńcy to zamawiaja albo ci którzy zpieniędzy nie maja co robic.




Ursusc385 - 18 March 2010 - 15:55
Nie trzeba skracać, kolega @gintek jej nie skracał :)
http://www.agrofoto....e__tab__gallery

@hubertuss a niby dlaczego szaleńcy ? tak jak w moim przypadku to do obory narazie wejdzie mi tylko c-360, i ledwo daje rade z wycinakiem to nie kupie innego ciągnika bo mi nie wejdzie, to chyba naped warto założyć ?




hubertuss - 18 March 2010 - 17:30
W sumie jak ktoś sie uprze i ma nadmiar czasu i pieniędzy aby inwestwoać w cos z czego i tak nic dobrego nie wyjdzie to czemu nie. Poprostu c 360 to stara konstrukcja i mammarne perspektywy rozwoju to tak jak by ktos chcial modernizowac malucha. Jesli ja miał bym koniecznie poprawić trakcje c 360 to na tył dał bym szersze opobny np 16.9 a na przód 15.3/10,5 w ostrówkach takie były napewno taniej wyjdzie. ewentualnie mozna pomyslec o dokupieniu 2 pary kół i zrobieniu bliżniaków na prace w których sa prblemy. Policzcie sobie 60 jakies 12 tys napęd 7,5 to juz prawie 20 czyli można kupić jakis lepszy traktor.




misza34 - 18 March 2010 - 18:35
@hubertuss takie gadki w tym dziale to jak pianie koguta , nikom na nic nie potrzebne !!!! nie znasz się na temacie to nie wstawiaj dydrymał o opłacalności bo h... cię obchodzi moja kasa. !!! pytanie było konkretne a twoja gadka to bełkot !! przepraszam resztę szanownyh formułowiczów ale irytuje mnie taki beznajdziejne ganie.. toż to zwykły trol , nie umie pomóc to chociaż zamęnt zasieje . do wiadomości : Ursus c360 - 6000zł , przednia oś 4x4 560zł , wałki napędu 4zł , przystawka napędu (?) S A T Y S F A K CJ A !! B E Z C E N N A !!!!!!!!!!!!!!




hubertuss - 18 March 2010 - 18:51
Forum jest jak wiadomo do wyrazania opini moze nie wszyscy o tym wiedzą i dlatego sie bardziej podniecaja. Oczywiście niech kazdy robi jak chce ale powtórze jeszcze raz mojm zdaniem rozsądniejsze było by kupno innego ciagnika. Załozysz przód dojdziesz do wniosku że potrzebne wspomaganie i znowu wydatki a za pare lat i tak wszystko w pokzywach wyladuje. Widzę to po ludziach którzy kupili jakies zachodnie ciągniki nie koniecznie za wielkie pieniądze na poczatku c 360 miało byc do oprysków bo koła węższe opsypywania ziemniaków itd a wyszło na to ze stoi pod płotem i jeździ kilka dniw roku bo 2 ciagnik pootrzebny. tak na marginesie nikt mi nie wmówi że c 360 za 6 tys bedzie w stanie idelanym oby te 4wd dała rady napędzac.




misza34 - 18 March 2010 - 19:18
@hubertuss forum to wyrazania opini to jest na WP , tutaj ludzie potrzebują konkretnych informacji a nie gdakanie . jak sie nie zansz to od...sie od tego tematu. co mnie obchodzi twoje zdanie o ciagnikach stojących w pokrzywach.. a gówno mnie obchodzi!!! masz jakies konkretne nformacje na temat osi od robura to pisz a jak nie do s... dalaj do swoje nory !!




hubertuss - 18 March 2010 - 19:47
Wyluzuj troche zaduzo wulgaryzmów uzywasz forum to także nie miejsce do wyładowywania flustracji mozna kupic relanium albo wyjsc na powietrze. A kupno innego ciągnika to także opcja nie koniecznie przerabianie.




misza34 - 18 March 2010 - 21:42
odwróć się do ściany i się rozpędź .bummm w szkole było czytanie ze zroumieniem tylko pewno mamusia jajka i masło zamiast tych lekcji nosiła.. dla mnie dość tej beznadziejnej dyskusji.. dorabiasz ideologię nie mając wiedzy.. oduść sobie synku
Użytkownik andrzej2110 edytował ten post 20 March 2010 - 16:25
Powód edycji Cytowanie poprzedniego posta



hubertuss - 19 March 2010 - 09:15
U mnie czytanie ze zrozumieniem było nie wiem jak u ciebie myslisz że jak kropki powstawiasz to niewioadomo o jakie słowa chodzi. Jeszcze raz powtórze bo niektórzy głową w sciane walę albo do szkoły nie chodzili. Zakup innego ciągnika podałem jako alternatywę dla takiej przeróbki. Moze się to komus nie spodoba a ktos może tak zrobi.
Na koniec ja do szkoły sam chodziłem nikt mi lekcji nie nosił (niektórzy pewnie znaja z autopsji). Dlatego osobiste wycieczki na temat mamusi czy synka uważam za niepoważne.




Antoni - 19 March 2010 - 09:33

@hubertuss takie gadki w tym dziale to jak pianie koguta , nikom na nic nie potrzebne !!!! nie znasz się na temacie to nie wstawiaj dydrymał o opłacalności bo h... cię obchodzi moja kasa. !!! pytanie było konkretne a twoja gadka to bełkot !! przepraszam resztę szanownyh formułowiczów ale irytuje mnie taki beznajdziejne ganie.. toż to zwykły trol , nie umie pomóc to chociaż zamęnt zasieje . do wiadomości : Ursus c360 - 6000zł , przednia oś 4x4 560zł , wałki napędu 4zł , przystawka napędu (?) S A T Y S F A K CJ A !! B E Z C E N N A !!!!!!!!!!!!!!

Witam most od robura ma szerokość 190 cm. Przy takiej szerokośći nie da śię wjechać w ziemniaki z opryskiwaczem
w kukurydze w truskawki.
ja w mojm 3p mam zwęrzony o 30 cm i ma 160 cm
za most od robura zapłaciłem 500zł w firmie która wyrejestrowuje złomuje samochody w Białymstoku.
7 tys za naped do 360 to bym się nie odwarzył zapłacic
pozdrawiam Antek.




misza34 - 19 March 2010 - 10:05
Dzięki za odpowiedź , u mnie będzie chodził tylko z rorzutnikiem , orka , kosiarka i TUR.
Użytkownik andrzej2110 edytował ten post 20 March 2010 - 16:25
Powód edycji Cytowanie poprzedniego posta



Antoni - 19 March 2010 - 10:18
Można trochę zwęrzyć ślad .dopasowac felge z dużym odsadzeniem .od jelcza i jest szeroka 12 cali
zwęrzy się 15cm




Ursusc385 - 19 March 2010 - 20:13
Może kogoś zainteresuje :) http://allegro.pl/it...rsus_c_360.html




PrzemoO - 20 March 2010 - 15:28
Dużo jest przerabiania żeby go zwężyć?




Ursusc385 - 20 March 2010 - 15:59
Nie opłaca się go zwężać ;) jak go skrócisz to i półoski będą słabsze ;) a do tura szerszy lepszy jest, i bez skracania półoski będą wytrzymywać przy turze :) @gintek nie ma skracanego :)




Karol323 - 21 March 2010 - 13:04
No tak :) No a ciekawe jakie jest spalanie z napędem.. Pewnie trochę więcej :P




Ursusc385 - 21 March 2010 - 19:12
Jednak doszłem do wniosku że nie opłaca się montować 4x4 do c-360 ;) Lepiej sprzedać c-360 i kupić zetora 6945 to jest praktycznie to sano co c-360 tylko 4x4 orginalnie, za 20 000zł. można kupić już w dobrym stanie ;) a ma lepszą skrzynie, kabine, most nie wyje, i mocniejszy silnik. To jest taka czeska c-360
Widziałem na żywo to na pierwszy rzut oka to samo co c-360 tylko silnik inny :) Mysle ze z zamocowaniem tura od c-360 by nie było większych problemów :)
przyklad http://allegro.pl/it...945_rolmar.html




rolnik17 - 28 March 2010 - 21:13
nom taki naped to duzy plus dla C360 nie ale ładniej wygląda naped z kołami 16 tymi orginalnymi




bos124 - 31 March 2010 - 21:10
Rolnik 17 ale napisałeś... "ładniej na 16 wygląda" piszesz jak o karoseri samochodu
to ma być funkcjonalne ,porzyteczne ,traktory takie w polu pracują!Zobacz na mojej stronce
czy z napędem żle wygląda. http://www.fotosik.p...8800885451.html




UrsusCzesio - 05 April 2010 - 21:51
Hmmm co nie co znalazłem i myśle że do 4011 bez żadnych przerobek powinien pasować przedni most od Zetora 4011 w wersji 4x4 o symbolu oczywiscie Zetor 4045 a takowe wychodziły. Do C-360 też powinno pasować jeżeli wyjście będzie takie samo :)
http://www.farmphoto....jpg&s=original




mechanikc4011 - 09 April 2010 - 18:39
witam. spotkaliscie sie moze z napedza przyczepa do 60 z wom-u muj kontakt gg13895828

:rolleyes:



Strona 2 z 3 • Zostało wyszukane 606 rezultatów • 1, 2, 3