, Ursus C-330 4x4 Ursus C-330 4x4 ďťż

Ursus C-330 4x4 Ursus C-330 4x4

Ursus C-330 4x4 Ursus C-330 4x4




markpp - 23 March 2009 - 23:07
Davidastra ty to jesteś uparty nigdy prędzej nie miałem do czynienia z traktorem z przednim napędem aż do teraz jak kupiliśmy sobie farmera
bez przodka w polu ma ciężej a jak pyknę przodek to idzie jak głupi, zaraz napiszesz że nie ma co porównywać 80KM do 30KM a właśnie że jest
to nie ma różnicy czy jest 200KM czy 30KM
mówisz że słaby ciapek do przodku
a zobacz sobie traktorki kubota te małe przecież one są po 10-15KM i mają przedni napęd i idą jak szalone także nie gnieć takich pierdołów że się udusi

panowie jak macie jakieś namiary na kogoś kto robi taki napęd do c-360 w woj. pomorskim to byłbym wdzięczny
pozdrwiam ;)






konrados - 25 March 2009 - 02:42
wg mnie c330 jest ciągnikiem z gantunku "puf puf" czyli 2 cylindry i tylko dlatego wg tutaj piszacych moze sie dusic z przednim napedem. aczkolweik niestesty nie mam doswiadczenia przy ciagnikach i z przednimi napedami ale uwazam ze ciekawy pomysl jest z tym dorobieniem napedu bo bez watpienia sie przyda predzej czy póżniej. no ale wiadomo kasa! ja szykam wlasnie ciagnika o nie duzej mocy lecz wlasnie mocniejszego od c330 z przodkiem i trafilem na 2 dobre oferty ale te ciagniczki mialy juz 3cyl silniki a prawde mowiac niespotkalem zeby 2cylindrowy mial naped oryginalnie chyba ze władek t30a4x4 chociaz sie nie orientuje:)




markpp - 25 March 2009 - 07:30
są dwucylindrowe i mają przedni napęd w oryginale
no prosze
i ten ma 13 KM to to jest prawie 3 razy słabszy od ciapola
a tu prosze FILMIK 1
a TU
bez przodka by nie wyjechał (swoją drogą to umiejętności małe tego "traktorzysty")




aprilka1 - 25 March 2009 - 10:09
Moja mała uwaga dotycząca przedniego mostu uaza. On praktycznie nie ma skrętu i po montażu do ciągnika robi z niego po prostu matoła, bo żeby nawrócić trzeba kilkakrotnie cofać i ruszać do przodu co ursusem można zrobić za jednym razem.
Zanim kupiliśmy Ursusa mieliśmy 4 Ułazy i jednym oraliśmy w polu i wiem co mówię jeśli chodzi o zawracanie.






lukash0 - 25 March 2009 - 13:16
u mnie gościu będzie zakładał d0 330 przodek to wam powiem jak to wszystko wygląda tylko nie wiem kiedy.




mlody12 - 25 March 2009 - 13:51
markpp jak by sie nie widział te ciagnik sa leciutkie w poruwnaniu z 30 i dlatego tak mielom kołami :)




konrados - 25 March 2009 - 16:28
o widzisz znaczy nie powiem zebym takiej kuboty na allegro nie spotkal ale mnie nie interesowala hehe za malo kucy:) no ale jak widac mniejsza moc o 2razy a silnik 2 cyl i ma przodek wiec czemu nie mozna do c330 se zamontowac:D jak mocnieszy ciezszy a napewnos sie przyda. chociaz z drugiej strony no trzeba dobrze zsynchronizowac kola przednie z tylnimi co by jajców nie bylo. powodzenia smiałkom życzę gdyz ja nie widze wiekszych przeskód jesli ktos ma kase i pojecie techniczne i troche oleju w glowie a gadanie ze sie to nie sprawdzi to se mozna wsadzic gdzies bo to zalezy z jak ktos to zamontuje. chociaz ja bym nie zakladal osobiscie bo dla mnie by sie nie oplacalo poprostu.




lukaszursus904 - 10 August 2009 - 10:01
taki napęd to jest przydatny ztego co wiem to kolega ma c-330 i w pługu grzebie a jak by mu dołozył przedni naped to by szedł jak buza i zarówno w agregacie i tp w polu i sam mi tak powiedział pozdro :)


Ja kiedyś jak kupowałem Bizona to spotkałem się z T25 z przednim napędem pewnie dorabianym a ruski ma przecież jeszcze mniej mocy od c330 można by było spróbować założyć ale żeby traktor wytrzymał
to niebył t 25-a tylko t 30a


Ale ja kiedyś znalazłem zdjęcia T25 z przednimi napędami i wszystkie były takie same to chyba produkowali ale może w Polsce nie sprzedawali z przednim napędem
t-25a to wychodził fabrycznie 4x4 pod symbolem t 30a




rafal0 - 05 November 2009 - 19:01
ten napęd to przydatna rzecz jeśli ktoś nie chce zmieniać traktora

sam nie długo może zrobię




GoRAL1 - 05 November 2009 - 20:11
http://www.google.pl...Szukaj+w+Google




ahme999 - 05 November 2009 - 23:15
hmm-koszt załozenia przodu do 30 wyniesie tyle co kupno większego ursusa-np 60 sa tansze od 30, jeśli dalej za mały uciąg to kup '80- U385 , 912-wtedy chyba juz bedziesz zadowolony. po co kombinowac z przednim napedem w ciagniku pomocniczym 30KM ??! ciągnik ma o świetnie dobrane przełozenia-na 4. przy wystarcza dobre gumy z tyłu(1400zł komplet:) i zdusisz silnik przy wiekszym obciązeniu. i chyba nie masz pojecia jakie opory stawia dodatkowy most z przodu(a w tym silniku czuje się każdego zgubionego gdzies kucyka) z reszta jak tam podpiąc sie pod skrzynie??? za duzo kombinacji moim zdaniem. w 60 owszem, próbują pasjonaci nad takimi udoskonaleniami, ale tam masz 52 KM a nie 30




rafal0 - 06 November 2009 - 18:19
ja jestem kombinatorem i lubie takie wyzwania dodać napęd do 30 może przedni tuz i radyjko z sufbuferem żeby fajnie było gnać




ahme999 - 07 November 2009 - 00:44
o przednim tuz na kaczaku to i ja myślałem, ale zrezygnowałem ;)




RolnikTomasz - 01 January 2010 - 21:02
tez bym chcial 30-stke z przednim napendem




ahme999 - 01 January 2010 - 22:09

taki napęd to jest przydatny ztego co wiem to kolega ma c-330 i w pługu grzebie a jak by mu dołozył przedni naped to by szedł jak buza i zarówno w agregacie i tp w polu i sam mi tak powiedział pozdro :)

w 60 to inna bajka-a 30 ma zbyt lekki przód, by widocznie poprawic uciąg.
jeśli komuś sie koniecznie maży wykorzystac w 150% moc ciapka, to niech walnie na tył lacze niskoprofilowe (bodaj 360/70-r28) dociąży pożądnie (kazdy balast mile widziany, ale moim zdaniem optimum ok. 400kg na tyle i ok 50 na przodzie by go nie obróciło w tył, gdy złapie dobrej trakcji ;p) i wyjdzie mu to taniej niż kombinacje z przodkiem. poza tym efekt będzie znnnacznie lepszy. jak ktoś sie będzie upierał to postaram mu sie to w miarę sensownie wyteoretyzowac na papierze, ale póki co-uwierzcie mi na słowo :D




UrsusCzesio - 07 January 2010 - 09:52

Skąd ta pewność że t-25 jest żwawszy od ciapka...??? <_< <_<

Jest jeszcze słabszy od C-330... :P :P

A t-25 nie miała fabrycznego napędu 4x4, a więc jest to dorabiane...!!!


T-25 nie ale model bliźnaiczy T30-80 miał 4x4 i silnik 36km. No co jak co. Rusek ma zwawży silnik. Na obroty to on sie momentalnie wbija tylko cisnąć.




GoRAL1 - 07 January 2010 - 19:20
Tak przy okazji, nasi wschodni sąsiedzi konstrukcje silnika do władka pożyczyli w Wielkiej Brytani




piotrek232 - 08 January 2010 - 21:53
Super sprawa ten przedni napęd nie wiadomo tylko ile to wytrzyma. W c-330 jest bardzo skuteczna blokada do tego jeszcze dodać przedni napęd lepiej by to chyba w polu szło niż niejeden 3p!!!




Ursusc385 - 08 January 2010 - 21:57
Nie rozśmieszaj mnie, c-330 ma ciężko bez napędu, a co dopiero z napędem...




mirek37 - 17 January 2010 - 13:14
a ile ci zabierze koni ten przód?.Sam bym założył to bym się nie topił na dołkach z siewnikiem lub bronami. Może ktoś ma namiary kto to robi na Mazowszu lub Podlasiu




Ursusc385 - 17 January 2010 - 14:37
Jak masz 4x4 to jest lepsza przyczepność, i wtedy łatwo zadusić silnik, c-330 ma bez napędu ciężko a dołóz napęd




mirek37 - 17 January 2010 - 15:33
jak się będzie dusił można zredukować i wyjedziesz np.z mokrych łąk lub w innych awaryjnych sytuacjach i nie tracisz czasu żeby szukać drugiego ciągnika na polu,ile czasu i stresu oszczędza się,między innymi do tego służy napęd ,a co ci z tego ze silnik da radę ale siądziesz na jakimś dołku.Może będziesz czekał aż łąki wyschną?




pawel885 - 17 January 2010 - 15:52
polecam taki kompromis między dużym spalaniem C 360 a brakiem mocy C 330 http://www.allegro.p..._nie_ursus.html




mirek37 - 17 January 2010 - 16:02
dla mnie ok B) tylko ja mam zetora 7745 i po co mam jechać zetorem 10 km na łąki po same rolki :rolleyes: myślę tylko że jak by był przód to by nie zaszkodził pozdrawiam




pawel885 - 17 January 2010 - 16:12
ceny tych zetorów zaczynają się od ok 10tys więc są w cenie C 330 a dostajesz napęd i parę koni więcej więc po co kombinować <_<




mirek37 - 17 January 2010 - 17:46
masz racje,ludzie lobią pogrzebać dla przyjemności ale zeszliśmy z tematu




adrian2 - 20 January 2010 - 20:56
Przedni napęd bardzo by był przydatny do ładowacza.Ale ile można z tego ciągnika wyciągnąć?Silnik 30 km ma ciężko z kompletem obciążników starego typu,na dobrym podłożu na 3 można go zadusić.Przód ma lekki ale to jest zaletą do pracy z ładowaczem,i górny zaczep ma nisko więc przodu zbytnio nie podnosi.




Rafal29 - 20 January 2010 - 21:11
Mi też by się przydał przedni napęd,i mam w planach go założyc ale nie z samochodu tylko idealnie by pasował z mtz 320A. O moc silnika się nie martwie na 4 biegu nie ma żadnych problemów.




mirek37 - 21 January 2010 - 08:33
chyba trochę musi być podiechana ta 30-tka skoro na 3 zadusisz ją




Filipoo - 21 January 2010 - 21:07
oj nie podjechana z kompletem obciązników starego typu nie tylko na asfalcie moze mieć problem ale nawet w twardym terenie który nie jrst asfaltem ani tam drogą zuzlową tylko ziemia w lesie sam przy zrywce drewna c-328 miałem problem na 4 biegu komplet obciązników przód w górze i dobre zaparcie maiła na 3 biegu było słychać jak cięzko było no ale tak tylko parę razy było nie zebym odrazu zajezdzał cipka bo szkoda go było :) a ten przedni napęd to by się przydał np w polu zeby wyjechać z dwoma przyczepami zboza pod lekka górke  zadko się udaje a jakby tak przodek było to by smigała za miło :) hehe tylko wiecie my polacy :) jak ma przedni napęd to swoje musi zrobić i tak po roku czy tam  dwa lata do kapitalki by była :) :)( bez urazy)




hubertuss - 22 January 2010 - 14:52
To jest lekki ciągnik jego uklad napedowy nie jest przystosowany do takich obciażeń. Albo silnik zdechnie albo sprzegło pozatym co z przedniego napędu jesli przód jest lekki. jak ktos lubi sie grzebac to można ale według mnie zupełnie bez sensu.




Rafal29 - 22 January 2010 - 15:12
330 nie jest aż taki lekki z kompletem obciążników waży 2t,co do sprzęgła to napewno wytrzyma,identyczne siedzi w 360. Przedni napęd dużo by pomógł przy turze i w grząskim terenie i opłaca sie go załorzyć.Przykładem może być MTZ320A ma 35 koni i przedni napęd.




hubertuss - 22 January 2010 - 15:36
Mozna z przodu założyć szerokie opony chocby 15.3 na 10.5. Jeśli ktoś chce niech zakłada widziałem na allegro za 7 tys do 360 mojm zdaniem szkoda kasy cuda i tak z tego nei zrobicie. Jak bym mial wydac 6 czy 7 na naped wolal bym sprzedać 30stkę dołozyć ta kase plus jeszcze pare tys i kupic cos orginalnego 4x4.




Rafal29 - 22 January 2010 - 15:44
Faktycznie za ten napęd to chce troche za drogo, ale ja jestem w stanie zrobić takie coś samemu i mnie wyniesie tyle co na części.




hubertuss - 22 January 2010 - 15:50
tak czy tak musisz ze 3 tys liczyć pozatym to nie fabryka zawsze cos bedzie ciekło psuło sie. Pozatym nie wiem jak bedzie się kierowało bez wspomagania zwłaszcza na miejscu. Jak dla mnie to 330 i 360 to nie rozwojowe ciagniki ludzie się tego pozbywają jeszcze 3p ma jako takie wziecie.




Rafal29 - 22 January 2010 - 16:34
Dlaczego aż 3 tysiące na złomie most można kupić za pare stówek,a jak się dobrze zrobi to nie będzie nic ciekło. Z kierowaniem nie będzie problemu bo mam wspomaganie od paru lat.




hubertuss - 22 January 2010 - 16:44
no ok ty masz wspomaganie ale jesli ktos nie ma pozatym dolicz opony felgi most ze złomu nei wiadomo jaki bedzie do tego jakis wał i przystawka do skrzyni wszystkiego ze złomu nei zrobisz. jak dla mnie gra nie warta swieczki ale jesli ktos chce i ma czas czemu nie.




zenekc330 - 22 January 2010 - 17:05
Także myślę ze nie warto kombinować z napędem do c330, a jeśli ktos chce 4x4 to moze sprzedać c330 za ok. 15tys (zależy od stanu) i te 7-8 tys za napęd i można kupić choćby ltz, pali tyle co c360




karolj4 - 24 February 2010 - 08:53
@Gumis32 widziałem c 360 z napedem 4x4, przedni most włożył od robura a kola od zetora koszt przemiany kosztuje okolo 3tysiecy zł to link do jego konta na wrzucie bo nieznam nicka na af http://krzysztof360..../ursus_c360_4x4




pancer527 - 13 March 2010 - 22:38
Tez sie zgodze ze przedni naped to nie taka droga sprawa jak sie dobrze poszuka to na szrocie przedni most od uaza mozna kupic za max 200zl z felgami, z reszta felgi pasuja od zuka jak maja byc 16'' a tego tez jest pelno wszedzie (tak jest przynajmniej umnie w okolicy) no moze drozsza sprawa to opony jak 16 to jakies 200 zl/szt no zalaczanie napedu to mozna zrobic na zasadzie blokady tak jak w ciapku koszt moze 100 zl no i troche zlomu i umiejetnosci wlasnych i naped jest :) i jak widac wedlug kosztorysu to tak drogo nie wyszlo raptem niecaly tysiac ale wiadomo nie wszedzie dostaniesz tanio most do uaza srednia cena to 500zl to nawed 1500zl i naped jest w najgorszym wypadku. To tyle od demnie a no i pozdrowienia dla wszystkich uzytkownikow 30 




rolnik17 - 28 March 2010 - 21:19
jak by ktoś coś wiedział o napedzie do C-330 to pisać bo mam chcec kupic do 330 i 360




rafal0 - 08 May 2010 - 17:03
jakby już zakładać ten napęd to żeby była dźwignia 2wd 4wd i żeby działały biegi i terenowe i szosowe

jeśli można to trzeba spróbować zwiększyć moc




Ferdek07 - 08 May 2010 - 18:15
To nie można pod spodem dorobić przystawki i włączać dźwignią od wałka zależnego tego całego napędu?
albo zastosować silnik hydrauliczny zamiast wału napędowego?
Wielu tutaj nigdy nie pracowało ciągnikiem 4x4 i wypisuje bzdury, zakładając nawet że wszystko cacy wykonamy i napęd będzie pracował jak należy to możemy dużo zyskać w pracach w których c 330 sprawdza się najlepiej, a więc opryskiwacz rozsiewacz w lekko grząskim terenie, praca w lesie na torfie i wszędzie tam gdzie jest nie tyle grząsko co ślisko, cofanie i manewrowanie na zabłoconym grząskim terenie, w cofanie z przyczepą pod magazyn po błocie, oczywiście praca na 5tym biegu z 4x4 nie miała by najmniejszego sensu, być może w orce 2x30 też w śliskim terenie się przyda, ale na pewno z 4x4 nie pójdzie z 3x30, ktoś tu pisał o większym zużyciu sprzęgła czy zarżnięciu silnika, to silnik można zarżnąć z 4x2 tak samo sprzęgło od grzęźnięcia w błocie i kopania się, napęd odciążył by tylne zwolnice i poprawił manewrowalność ciągnikiem w błocie i miękkiej ziemi, na pewno napęd nie pomoże wyjechać z przyczepą pod górę bo można podeprzeć się belką pod zaczep, ciapkowi nie brakuje uciągu z 4x2 ale trochę mocy, a wbrew obiegowej na wsiach opinii przedni napęd nie dodaje mocy ciągnikowi, ani nie obciąża bardziej silnika, poprawia tylko trakcję, bo dlaczego miałby obciążać, gdy np. idziemy po głębokim śniegu czy błocie topią nam się i ślizgają buty, czy lżej było by gdybyśmy mieli rakiety na butach i szli po śniegu, czy w błocie porządne terenowe buty z dużym protektorem?




zielony33 - 08 May 2010 - 18:31
zgadzam się z tobą @Ferdek07 święte słowa.



Strona 2 z 2 • Zostało wyszukane 398 rezultatów • 1, 2